Ligesom vi tager vitaminer, kan din bil have brug for vitaminer - det kalder vi additiver. Additiver er vitaminer til din bil, og de sørger for rengøring og korrosionsbeskyttelse. LIQUI MOLY-additiver er produkter, som du kan tilføre din bil for at forbedre nogle af bilens egenskaber. Men ligesom du selv først opdager, at kroppen har brug for vitaminer, når du f.eks. bliver træt, så opdager du også først, at bilen har brug for et additiv, når brændstofforbruget stiger eller trækkraften bliver dårligere. Derfor anbefaler vi, at du benytter LIQUI MOLY-additiver til din bil, allerede når den er ny for at forebygge eventuelle problemer. Derved kan du undgå dyre reparationer og unødige værkstedsbesøg.
Ligesom en kaffemaskine skal afkalkes, bør dit brændstofsystem også renses med jævne mellemrum. Det kan du gøre ved at tilføre et additiv til bilens brændstof. Det er nemt at bruge og godt for din bil.
Additiver findes til både benzin-, diesel- og hybridbiler, og vi tilbyder additiver til alle biltyper. Til ældre biler, som aldrig har været renset, anbefaler vi dog, at du får foretaget en motorrens, inden du begynder at benytte et additiv, da det giver de bedste betingelser for additivet. Hvis du er i tvivl om, hvilke additiver din bil har behov for, så spørg dit lokale LongLife Center.
Du kan benytte brændstofadditiver for at holde din bil i god form.
Ved at benytte additiver beskytter du bilens motor. Olieadditiver renser motoren indefra, mindsker slid og reducerer olieforbruget. Derfor er det en god idé at benytte additiver til din bil. Brændstofadditiver findes til både benzin-, diesel- og hybridbiler og er med til at holde brændstofsystemet rent.
FAKTA! En ren motor er bedre for miljøet. Den udleder mindre CO2 og kører flere km pr. liter brændstof.
Til benzinbiler
Du kan med fordel benytte en injektorrens eller doserings-benzinadditiv til din benzinmotor på din bil. Begge produkter beskytter og plejer bilens brændstofsystem på benzinbiler.
Injectorrens er typisk det produkt, dit LongLife Center bruger som servicerens. Det beskytter og plejer hele dit benzin-brændstofsystem og sørger for præcis dosering og forstøvning af brændstoffet, mindsker startbesvær, giver blødere motorgang og optimerer motorydelsen. Det reducerer brændstofforbruget og sørger for miljørigtig kørsel, da det sænker C02-udledningen. Injectorrens kan hældes direkte i tanken og anbefales for hver fjedre tankning eller for hver ca. 2000 km. 300 ml rækker til én tank mellem 50-75 liter benzin.
Et benzinadditiv forhindrer, at sod og aflejringer sætter sig i brændstofsystemet. Det er velegnet til brug mellem service af din bil. Ved regelmæssig brug opretholdes motorens ydeevne, og det beskytter hele brændstofsystemet. Benzinadditivet doseres i benzinen ved hver tankning, og der benyttes 25 ml til 25 liter benzin. Det er nemt at dosere, da der er et indbygget målebæger i beholderen.
Du kan også få et super dieseladditiv eller et doseringsadditiv til dieselbiler.
Har du en dieselbil med partikelfilter, og kører du mange korte ture eller meget by-kørsel, kan du beskytte dit partikelfilter med en dieselpartikelfilter-beskytter, som tilføres tanken ved optankning for hver ca. 2000 km.
Et super dieseladditiv smører og vedligeholder alle typer dieselmotorer. Det renser, plejer og smører brændstofsystemet ved at fjerne sod og aflejringer fra dyser. Derudover reduceres dieselbanken, og det giver en blødere motorgang, forbedrer motorydelsen og giver lettere koldstart. Super dieseladditiv indeholder cetan, der forøger og forbedrer tændvilligheden. Super dieseladditiv er brændstofbesparende ved regelmæssig brug og kan tilsættes direkte i tanken for hver fjedre tankning eller for hver ca. 2000 km. 300 ml rækker til én tank mellem 50-75 liter diesel.
Et dieseladditiv forhindrer sod og aflejringer i at sætte sig i brændstofsystemet og er velegnet til brug mellem service. Ved regelmæssig brug opretholdes motorens ydeevne og beskytter hele brændstofsystemet. Dieseladditiv doseres i dieselbrændstoffet ved hver tankning med 25ml til 25 liter diesel. Der er et indbygget målebæger i beholderen, der gør det nemt at dosere.
Du kan også få en diesel-partikelfilter-beskytter, der hjælper med at holde partikelfilteret rent. Et partikelfilter er godt for vores miljø, da det er designet til at holde sig selv rent, men kun under optimale forhold. Specielt dieselbiler, der kører korte strækninger eller bykørsel, er udsat for problemer med tilstoppet partikelfilter. Diesel-partikelfilter-beskytter sørger for optimal forbrænding af brændstoffet og reducerer soddannelsen i filtret, hvilket er med til at nedsætte emissioner. 250 ml rækker til 50-70 liter diesel brændstof. For optimal anvendelse tilsættes direkte i tanken for hver ca. 2000 km. Det er vigtigt, at du undgår overdosering. Det kan anvendes på biler, som også kører med AD-Blue.
Til hybridbiler
Et hybridadditiv renser systemet og beskytter benzinen mod ældning og oxdidation. Det er velegnet til hybridbiler med benzinmotor, fjerner aflejringer og sod i brændstofsystemet og beskytter mod korrosion. 250 ml rækker til 50-75 liter benzin. Det anbefales at benytte hybridadditiv ved hver tankning og især hvis benzinmotoren kun sjældent anvendes.
Rensning af bilens brændstofsystem (dybdebehandling)
Hvis der har ophobet sig mange affaldsstoffer i bilens motor, kan det være en god idé at få en mere intensiv indvendig rensning af brændstofsystemet – altså en motorrens. Det er ikke noget, du selv kan gøre.
Vi bruger en specielt udviklet rensemaskine og kraftigt formulerede renseadditiver for at rense bilens brændstofsystem.
Motorrens
Sod, aflejringer og koks kan ophobe sig i motorens indsugnings- og brændstofsystem, hvilket medfører, at ydeevnen falder. Rens af indsugnings- og brændstofsystemet med en specielt udviklet rensemaskine giver det hurtigste og bedste resultat.
Partikelfilterrens
Nye biler har partikelfilter, uanset om det er diesel eller benzin. Hvis du kører mange korte ture eller bykørsel, kan partikelfiltret stoppe til. Du kan dog selv være med til at forebygge at filteret tilstopper.